Inspectie

Contact en klachtenregeling

Inspectie beoordeelt Oosterlicht positief

Eigentijds, betekenisvol en uitdagend onderwijs, dat is wat je op het Oosterlicht kunt verwachten. Bij ons werk je aan je eigen talenten en interesses. Dat doe je in goede lessen, in maatschappelijke stages en excursies. Ook bieden we extra's voor sportfanaten, betà-talenten, talenknobbels en kunst- en cultuurliefhebbers. 

Dat deze aanpak werkt blijkt uit het oordeel van de onderwijsinspectie; onze onderwijskwaliteit scoort op alle afdelingen goed en onze examenresultaten behoren tot de beste in de regio.

Inspectie
Het Oosterlicht valt onder het toezicht van de Inspectie van het Onderwijs, kantoor Utrecht, Postbus 2730, 3500 GS te Utrecht,
T 088 – 669 60 00, info@owinsp.nl, www.onderwijsinspectie.nl

Klachtenprocedure / klachtenregeling
In veel gevallen kunnen klachten informeel worden afgehandeld door contact op te nemen met de direct betrokkenen. Als dit geen oplossing brengt, kan bemiddeling worden gevraagd van de mentor, dan de coördinator leerlingzaken en vervolgens de afdelingsleider. Mocht de klacht niet kunnen worden opgelost, dan wordt u of word je doorverwezen naar de rector. Deze nodigt beide partijen uit voor en gesprek en neemt een beslissing inzake de klacht.

Onze school heeft een officiële klachtenregeling.